.                            De curoși, cum sunteți, veți citi din nou titlul PREMIEREI de astăzi: "Ce ascultau la radio părinții nostri ( dar și copiii din preajma lor), în deceniul 6 al secolului trecut - 1951-1960!" Veți avea surprize și vă spun una: piese de atunci se cântă și azi, cu același succes. Da, sunt covers, cu alte "veșminte" audio. Cred că vă trece prin minte că alte emisiuni iși vor îndrepta reflectoarele și spre deceniile care au urmat. Da, primul sunt eu, dacă îmi dați voie! Așadar, emisiunea "Incursiuni de meloman" cu titlul de mai sus se transmite așa: în fiecare seară, între 1 si 4 aprilie 2025, la ora 20, și se reia a doua zi de la ora 10. O rugăminte: trimiteți știrea cât mai multor prieteni melomani! Inclusiv tinerilor melomani care impresionati, vor avea ce descoperi! Mulțumiri de la Sergiu Alex.
 

Elixirul dragostei (de muzică)

Duminică seara, Opera Naţională Română din Cluj (ONRC) a prezentat, în parteneriat cu Teatrul Csokonai Színház din Debrecen, un Elixir al Dragostei (Donizetti) cu totul special, la o zi după triumful la premiera de sâmbătă, adevărat, în cea mai mare parte cu alt cast.

DAVID CRESCENZI – Dirijor
MATTEO MAZZONI (invitat) – Regia artistică

LUCIA BULUCZ – Adina
TONY BARDON – Nemorino
GEORGE GODJA (debut) – Belcore
CRISTIAN HODREA – Dulcamara
OANA TRÎMBIȚAȘ – Giannetta
ALIN BARNA – Notarul

ORCHESTRA ȘI CORUL OPEREI NAȚIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA

LUCIAN DUȘA – Acompaniamentul recitativelor

EMIL MAXIM – Maestru de cor
CORNELIU FELECAN – Dirijor cor
ALINA SIMONA NISTOR – Asistență regie artistică
CRISTINA ALBU – Regie scenă culise

O montare clasică, dar foarte reuşită, a italianului Matteo Mazzoni, a unei capodopere a belcanto-ului hazlie şi profundă în acelaşi timp, cu decoruri care chiar aduc a sătuc italian dinaintea unificării.

https://www.youtube.com/watch?v=cbyH9btM6S8

Cu toate că distribuţia nu a fost aceeaşi cu cea din seara premierei (cu 24 de ore mai devreme), am văzut şi mai ales auzit o Adina (Lucia Bulucz) ideală pentru rol, matură, dar senzuală, un Nemorino (Tony Bardon) plăpând şi inocent, dar cu remarcabile calităţi vocale (de altminteri aria Una furtiva lagrima din ultimul act a atras aplauze şi ovaţii la scenă deschisă), un Belcore (George Godja) foarte convingător şi precis, şi un Dulcamara (Cristian Hodrea), care, deşi ar fi putut fi şi mai exuberant, a dus bine rolul doctorului farsor.

https://www.youtube.com/watch?v=TqEh_QZIWKc

https://www.youtube.com/watch?v=aH5BfCUiMqQ

Foto/video: Cristian Ivaneş

Cred că un mare credit trebuie acordat corului Operei, entuziast, exact şi rotund, şi, fără îndoială, orchestrei, sub conducerea lui David Crescenzi, care chiar nu ştiu cum a reuşit să facă în aşa fel încât aceeaşi instrumentişti să fie mai buni decât versiunea lor precedentă. O fi unul din acele multe mistere ale muzicienilor italieni…

 

Cristian Ivaneş

Share

Comentarii

comentarii



Acest website conține cookie-uri. Utilizând acest site, vă dați acordul pentru folosirea cookie-urilor. mai mult

Ce înseamnă cookie?

Închide