.                            De curoși, cum sunteți, veți citi din nou titlul PREMIEREI de astăzi: "Ce ascultau la radio părinții nostri ( dar și copiii din preajma lor), în deceniul 6 al secolului trecut - 1951-1960!" Veți avea surprize și vă spun una: piese de atunci se cântă și azi, cu același succes. Da, sunt covers, cu alte "veșminte" audio. Cred că vă trece prin minte că alte emisiuni iși vor îndrepta reflectoarele și spre deceniile care au urmat. Da, primul sunt eu, dacă îmi dați voie! Așadar, emisiunea "Incursiuni de meloman" cu titlul de mai sus se transmite așa: în fiecare seară, între 1 si 4 aprilie 2025, la ora 20, și se reia a doua zi de la ora 10. O rugăminte: trimiteți știrea cât mai multor prieteni melomani! Inclusiv tinerilor melomani care impresionati, vor avea ce descoperi! Mulțumiri de la Sergiu Alex.
 

SCHINDLER’S LIST, partea I, la Orchestral Soundtracks de joi, 4 martie!

Joi, 4 martie 2021, Radio Domeldo Live, ora 20 – Orchestral Soundtracks, singura emisiune de muzică de film din România!


Cristian Mureșanu
Cristian Mureșanu

Joi vă vom pune la grea încercare sentimentele şi vibraţia sufletească, cu ajutorul unei coloane sonore pentru care s-a acordat premiul Oscar. Este vorba de Lista lui Schindler, care a apărut în anul 1993 şi care până la ora actuală, adică de peste 25 de ani, a rămas şi este cea mai emoţionantă, mai măreaţă şi introspectivă lucrare instrumentală compusă vreodată pentru un film artistic din întreaga istorie a cinematografiei. De ce spun aceasta ? Deoarece aici îl descoperim pe John Williams, autorul şi producătorul acestei opere de artă, într-o postură diferită de aceea prin care el este cunoscut, din cele aproape 300 de filme pe care le-a ilustrat, de regulă filme de acţiune, SF sau comedie care necesită o muzică ritmată, dinamică, cu teme romantice în alternanţă cu muzică de fanfară şi marşuri militare. Îl regăsim pe Williams în Lista lui Schindler cu o muzică care conţine un cu totul alt stil de muzică decât cel care îl caracteriza pe acest artist, o muzică care însă i-a adus un succes de neimaginat. Solo-urile tulburătoare la vioară ale lui Itzhak Perlman ilustrează cu o emoţie rar întâlnită, agonia din lagărele de concentrare naziste, muzica ridicând de fapt întreaga peliculă spre cel mai înalt potenţial afectiv.

Separată de film, muzica se prezintă asemenea unei lucrări clasice riguros elaborată, care are un impact emoţional rar întâlnit şi, am spus la început, o să vă punem la grea încercare sentimentele dumneavoastră, deoarece structura întregii compoziţii are un efect direct, profund şi percutant asupra afectivităţii umane. Pentru a savura gradat această lucrare mai puţin obişnuită, vom face mai multe prezentări combinate cu audierea acestei opere de artă.

Emisiunea de reia vineri şi sâmbătă de la ora 10 dimineaţa.

Cristian Mureşanu

Share

Comentarii

comentarii



Acest website conține cookie-uri. Utilizând acest site, vă dați acordul pentru folosirea cookie-urilor. mai mult

Ce înseamnă cookie?

Închide