The New World la Orchestral Soundtracks de joi, 23 aprilie!

Cristian Mureșanu

Joi, 23 aprilie 2020, Radio Domeldo Live, ora 20 – Orchestral Soundtracks, singura emisiune de muzică de film din România!


Joi vom vorbi despre un film în care regăsim multă aventură, dramă, romantism, este totodată şi biografic, deoarece este bazat pe o poveste adevărată, iar acest film a fost nominalizat la Premiul Oscar. Filmul se numeşte The New World, Lumea Nouă, un film regizat de legendarul Terrence Malik. Acest film e bazat pe o poveste reală, iar actiunea este concentrata în jurul vietii frumoasei indience nativ-americane Pocahontas, indragostită de capitanul John Smith. Vom călători în lumea nouă, care la acea vreme era recent descoperită de Columb, şi vom face aceasta cu ajutorul muzicii compuse şi dirijate de James Horner. Trebuie să menţionăm faptul că atâta timp cât Hollywood continuă să menţină un punct de vedere asupra faptelor din istoria reală a lui Pocahontas şi John Smith, filme precum The New World îi vor tulbura şi frustra pe istorici. De ce? Pentru că ei s-ar aştepta să vadă ceva care reproduce fidel întreaga faţetă istorică, însă filmul lui Malick pune accent pe dramă şi romantism. Pentru a atinge starea de entuziasm a exploratorului liniştit, Horner aduce multe din elementele scenelor pădurilor din The Spitfire Grill, inclusiv pianul sau mai ales pianul, care e esenţial, şi fundamentul de coarde, suprapunând corul sintetic folosit în Titanic.

Acesta e triunghiul structural al liniilor melodice pe care le auzim în The New World, Lumea Nouă, aşadar, cum spuneam pianul, orchestra de coarde şi corul sintetic. Dar veţi remarca şi elemente secundare, care vin tangente acestui triunghi structural, şi anume efectele de filigran şi peisajul sonic natural format din adierea vântului şi ciripitul păsărilor. Tehnica a mai fost abordată şi de alţi compozitori, precum Alan Silvestri în Ferngully şi Abisul, dar James Horner o aprofundează, urmărind fiecare secţiune de partitură, care se construieşte treptat şi evoluează spre cote emoţionale maxime, aşa cum îi plăcea lui Horner să facă în cele mai multe filme de ficţiune. Tema principală se regăseşte aproape peste tot, dar armonizată, transformată, renăscând în diverse ipostaze. Uneori, partea introductivă durează mai mult, şi ne generează un sentiment de introspecţie, deoarece auzim doar pianul şi păsărelele din natură.

Emisiunea se redifuzează vineri şi sâmbătă de la ora 10.

Cristian Mureșanu

Share

Comentarii

comentarii



Acest website conține cookie-uri. Utilizând acest site, vă dați acordul pentru folosirea cookie-urilor. mai mult

Ce înseamnă cookie?

Închide