.                            De curoși, cum sunteți, veți citi din nou titlul PREMIEREI de astăzi: "Ce ascultau la radio părinții nostri ( dar și copiii din preajma lor), în deceniul 6 al secolului trecut - 1951-1960!" Veți avea surprize și vă spun una: piese de atunci se cântă și azi, cu același succes. Da, sunt covers, cu alte "veșminte" audio. Cred că vă trece prin minte că alte emisiuni iși vor îndrepta reflectoarele și spre deceniile care au urmat. Da, primul sunt eu, dacă îmi dați voie! Așadar, emisiunea "Incursiuni de meloman" cu titlul de mai sus se transmite așa: în fiecare seară, între 1 si 4 aprilie 2025, la ora 20, și se reia a doua zi de la ora 10. O rugăminte: trimiteți știrea cât mai multor prieteni melomani! Inclusiv tinerilor melomani care impresionati, vor avea ce descoperi! Mulțumiri de la Sergiu Alex.
 

AD ASTRA, partea II, la Orchestral Soundtracks de joi, 5 martie!

Cristian Mureșanu

Joi, 05 martie 2020, Radio Domeldo Live, ora 20 – Orchestral Soundtracks, singura emisiune de muzică de film din România!


Revenim (partea a 2-a) la cea mai frumoasă producţie cinematografică a anului 2019, al cărei subiect este centrat pe întrebarea: Suntem oare singuri în Univers? De la inventarea telescopului, oamenii au devenit tot mai interesaţi să afle dacă mai există lumi ca a noastră, dacă mai există viaţă undeva în Univers. Ideea explorării spaţiului nu este nouă, dar recenta producţie cinematografică Ad Astra ne propune o altă abordare, şi anume o călătorie în spaţiu pentru înlăturarea unui pericol major, dar, în acelaşi timp, ea se va dovedi a fi şi o explorare a sinelui şi a profunzimilor sufleteşti ale astronautului care va face această călătorie. În Ad Astra, Brad Pitt joacă rolul unui astronaut care cutreieră galaxia în căutarea tatălui său dispărut. El este astronautul cu date perfecte pentru o misiune de recuperare, fiind calm şi detaşat în situaţiile de tensiune maximă, dar care arată obosit, însingurat şi cu o căsnicie aproape eşuată. Ad Astra este plasat într-un viitor – destul de asemănător cu prezentul – în care călătoriile spaţiale sunt posibile, ele fiind asemenea unor zboruri cu avionul – însă doar până la Lună sau pe Marte, iar omenirea se confruntă cu aceleaşi probleme ca în prezentul nostru. Reprezentarea spaţiului e similară din punct de vedere stilistic celei pe care o vedeam în filmul Gravity.

Filmul Ad Astra are o notă profundă de seriozitate, realism şi intensă reflectare. Există şi momente tensionate, în care nu poţi prezice dacă astronautul va mai putea reintra în navă. Muzica lui Max Richter se desfăşoară prin acorduri prelungi, generând ascultătorului acel sentiment al nemărginirii spaţiului cosmic, dar şi starea de o reflecţie filosofică pe care o trăieşte astronautul, privirea sa îndurerată, vulnerabilitatea izvorâtă din eşecul relaţiilor cu tatăl, cu soţia. Max Richter, împreună cu Lorne Balfe şi Nils Frahm, au ilustrat toate acestea prin muzica extraordinarăpe care o vom asculta deseară.

Emisiunea se redifuzează vinei și sâmbătă de la ora 10.

Cristian Mureșanu

Share

Comentarii

comentarii



Acest website conține cookie-uri. Utilizând acest site, vă dați acordul pentru folosirea cookie-urilor. mai mult

Ce înseamnă cookie?

Închide